Arts of Inspirations
Islam Is Our Guidelines

Archive for August 2008

x g skolah lg???

August 25, 2008

assalamualaikum.. hehehe.. ari nii nak update skit.. x tau sgt nak wat pe sbenarnya. dah laa x p skolah lg.. lusa baru ana pergi . huhuh.. hari ahad nii ada perbarisan peringkat negeri perlis semperna hari kemerdekaan ke-51.. berkawad arr jawabnya.. x abis2 lagi berkwad.. huhuhu.. x pe2.. cuti lama2 x best gak.. ilmu bukan […]

It’s me

August 24, 2008

here is my tag.. Part 1 : On the Outside Name:Pengiran Muhammad Badiuzzaman bin Awang Iskander Date of Birth: 31 Januari 1992 Current Status:complicated.. hehe 😀

Today

August 23, 2008

assalamualaikum semua.. bersua kita kembali.. hurmm sbenarnya x tau nak tulis apa.. skadar coretan utk menghilangkan rasa keseorangan.. rasanya baik pakai ‘ana’ daripada ‘aku’.. heheh.. nampak molek skit.. kat umah nii maner laa ada kawan yang terdekat.. semua nya jauh2 kat semenanjung sana. cuti nii x balik ipoh tp balik sarawak. jiran2 pon jauh.nak main […]

oliday2

August 22, 2008

aslm…huhuh oliday nii banyak tol perkara terjadi..kerja umah pn byk sgt..folio sampai 3..wwaaawa…bio x tau nak cam mana….soklan dy pon pening dan memening..sabar je laaa…huhuhu.. cuti nih x laa gi memana sgt coz mak kerja tp esok insyallah pergi kot.. hidup ni mmg penoh onak duri kan.. iman kadang2 turun kadang2 naik.. harap2 bila naik […]

Untuk DiriMU

August 22, 2008

Betapa besarnya pemberian Allah kepada kita kan Allah sangat mengasihi kita Allah menyayangi kita Tetapi sejauh mana kita menghargai cintanya Sejauh mana kita mencari cintanya Kadang kala cintanya penuh onak duri Ada juga dihamparkan karpet merah Ada yang menyebabkan kita tidak suka Tetapi temanku ketahuilah Adakala benda yang buruk itu sebenarnya baik bagi kita Adakala […]

Tahukah Kita

August 21, 2008

Tanggal 21 Ogos merupakan tarikh yang amat penting dalam lipatan sejarah umat Islam. Apa tidaknya, Persidangan Pertubuhan Islam atau lebih dikenali dengan OIC lahir kerananya. Apakah yang berlaku sehingga persidangan ini tercetus? Pada 21 Ogos 1969, seorang lelaki berbangsa Australia bernama Dennis Michael Rohan telah membakar Masjid Al-Aqsa. Api menyala besar dan membakar tembok dan […]

Menjelmanya Lagi

August 20, 2008

MARHABAN YAA RAMADHAN Assalaamu’alaikum wr.wb.. Marhaban ya Ramadhan, Bulan dimana nafas kita menjadi tasbih, tidur kita menjadi ibadah, amal kita diterima dan do’a kita di ijabah, Sungguh cantik kain plekat, dipakai orang pergi ke pekan. Puasa Ramadhan semakin dekat, silap dan salah mohon dimaaf kan Berharap padi dalam lesung, yang ada cuma rumpun jerami, harapan […]

assalamualaikum

August 19, 2008

Alhamdulillah i’ve created another blog for me to store all my works n may fav..hopefully we can share somethings.. wsalam